اهداف و چشم انداز

اهداف انتشار:

از جمله مهم­ترین اهداف این نشریه می­ توان انتشار مطالعات و توسعه ی نظریه های مدیریتی لازم برای رقابت پذیری شرکت های ایرانی بر اساس دو کارکرد اساسی نوآوری و تعالی عملیات اشاره کرد. در حوزه مدیریت نوآوری ترویج و نهادینه­ کردن فرهنگ نوآوری، سرعت­ بخشی به ارائه و عملیاتی نمودن ایده­ های نو، توجه به راهبردهای اتخاذی و مدیریت آن­ها، کمک به ارتقاء سطح تحقیقات علمی و تسریع حرکت به ­سوی اقتصاد دانش­ بنیان و فراهم ­آوردن ملزومات آن و تولید و نشر علم در این زمینه، توجه به  مسائل و موضوعات مربوط به نهادهای فعال در اکوسیستم نوآوری مانند مراکز رشد، پارک­ های علم و فناوری و کسب ­وکارهای مستقر در آن­ها، و آماده ­سازی بستری مناسب برای تبادل تجریبات و انتشار بروزترین دستاوردهای علمی در سطح ملی و بین­ المللی از اهداف این مجله است.  این نشریه از کلیه مقالات علمی که حاصل یک پژوهش علمی در زمینه­ های مختلف مربوط به حوزه راهبرد نوآوری و راهبرد عملیات باشند استقبال می ­کند. عناوین به­ روز مقالات، تبیین متغیرهای جدید در حوزه ­های مختلف نوآوری و مدیریت استراتژیک، ارجاع به منابع به ­روز، مرور نظام ­مند ادبیات موضوع پژوهشی، بهره­ گیری از روش ­شناسی­ های نوین در پژوهش­، ارائه تجزیه و تحلیل­ های مناسب و دستیابی به نتایج نوین و نوآورانه، و ارائه کاربردهای ضمنی مدیریتی و عملیاتی نتایج پژوهش از اهمیت بسزایی برای نشریه برخودار است. نشریه به دنبال تحقق چشم ­انداز خود در موارد ذیل است:

  1. فراهم ­کردن بستری مناسب برای ارائه و توسعه ایده­ ها و افکار نو  
  2. انتشار برترین یافته‌های نوین پژوهشی در زمینه نوآوری در حوزه­ های مختلف، راهبردهای مدیریت نوآوری­ های فناورانه در سطوح مختلف
  3. دستیابی به سطح کیفی مورد تأیید نهادهای علمی داخلی (ISC) و بین‌المللی (ISI)
  4. توسعه شبکه تعاملی میان اندیشمندان و محققان حوزه‌های نوآوری و استراتژی  
  5. تسهیل بسترهای ارتباط دانشگاه و صنعت در سطوح ملی و بین ­المللی
  6. تسریع گذار کشور بسوی اقتصاد دانش ­بنیان
  7. تقویت زیرساخت علمی جهت ارتقاء دانش و شتاب­ بخشی به جریان انطباق کسب­ وکارها و صنایع مختلف با الزامات انقلاب صنعتی چهارم